Singsation Singsation
Singsation is een gezellig en sociaal koor.
Ons repertoire bestaat uit liederen met een positieve boodschap, van gospel en pop tot Sela, Opwekking en Taizé.

In 2014 zijn we ontstaan uit het gelegenheidskoor van de musical Ruth, die werd opgevoerd in de PKN-kerk in Geldermalsen. Daarna leek het een aantal deelnemers leuk om samen te blijven zingen.
Sindsdien repeteren we iedere week. De repetitieavonden zijn inspirerend, gezellig en vol met muzikaliteit. Ook zijn er al vele bijzondere optredens geweest, in kerk- en trouwdiensten en bij concerten.

In april 2017 waren we als koor betrokken bij de musical 'Johannes de Doper.Nu'. Een prachtig project om als koor aan mee te doen. Ons volgende grote optreden was 'The Young Messiah – revisited', in april 2019. Een mooi muziekstuk toegankelijk gemaakt waarbij ook gastleden en een orkest met violen, cello, fluit, gitaar, slagwerk, piano meededen.

Komend jaar werkt het koor Singsation toe naar een ambitieuze muziekvoorstelling met uitvoeringen op 15 en 16 november 2024. Onder de titel ‘I have a dream’ – naar de beroemde speech van Martin Luther King – zingen we eigen bewerkingen van bekende en minder bekende spirituals en verbinden we deze tijdloze liederen van hoop en verlangen met thema’s die ons vandaag bezighouden.

Met muzikanten, licht, foto’s en filmbeelden en gesproken teksten willen we er twee inspirerende avonden van maken. De opbrengst is bestemd voor het ZWO-spaardoel Shade Children Foundation.
Projectleden die mee willen zingen zijn van harte welkom. Lijkt het je leuk om mee te doen? Stuur dan alvast een mailtje naar singsationgeldermalsen@gmail.com, dan houden we je op de hoogte. Repetities zullen zijn op donderdagavonden. Je krijgt ook oefenopnames om thuis mee te kunnen oefenen.

Repetities
We repeteren wekelijks op donderdagavond in de PKN kerk op de hoek van Emmalaan/ds R. Lomanlaan in Geldermalsen. Aanvang 19.45 uur. Na de pauze gaan we door tot 21.45 uur.

Lijkt het je leuk om ook mee te zingen, kom gerust een kijken of meezingen. Zing een aantal weken mee, je kunt daarna besluiten of je lid wordt.

Informatie
Voor meer informatie bel met Henriette Feenstra: 06-54641815. Of stuur een mail naar singsationgeldermalsen@gmail.com.